maandag 26 januari 2009

soap stamping/zeep stempelen

soap stamping

Wat heb je nodig? Een zeep zonder bedrukking van de fabrikant. Ik heb mijn gevonden bij Ezzensa. Bakpapier, een strijkijzer, versamark en een rubberstempel.

Werkwijze

Leg het bakpapier op je zeep en strijk over de zeep. Zo maak je de zeep zacht en indrukbaar. Neem je beïnkte stempel en druk hem in de zeep. Even laten staan en klaar.

Het bijpassende doosje heb ik gemaakt uit card stock. Iets moeilijker om te vouwen maar de kleuren zijn zo mooi. Stempel de bloemen met frost white en gebruik de chalkkrijtjes en een vingersponje om je kleur aan te brengen. Haal het te veel weg met een swiffer doekje. Fixeer het krijt met goedkope haarlak.

Heb je nog geen chalk krijtjes? Profiteer dan van onze aanbieding op zaterdag 21 februari. Bij aankoop van een doosje krijg je een pakje vingersponsjes (waarde € 4.10) gratis.

Soap stamping.

what do you need? A bar of soap, baking paper, an iron, versamark and a rubber stamp.
how to do? Put the baking paper on your soap and iron the soap. It becomes soft. So you can press your stamp (with versamark) into your soap.

I have made a matching box in cardstock. I have used frost white to stamp the flowers and added some chalk with a dauber.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Dit vind ik prachtig.
Een heel origineel geschenk.
groetjes
Monique

Els G. zei

Prachtig!
Weer een typisch 'Elke' ontwerp: mooi, stijlvol én praktisch!
Els
x

Mich zei

Da's een heel leuk idee !! Bedankt voor de tip.

Anoniem zei

Ik vind dit ook weer een fantastisch en origineel idee!
sim