Posts tonen met het label stempel positioner. Alle posts tonen
Posts tonen met het label stempel positioner. Alle posts tonen

vrijdag 8 augustus 2014

met stempelstiften


materiaal : stempelstiften,bloem PB,blij dat je er bent, cirkelponsje,papier cardstock,papier crafts & things,stempelpositioner

Zelfde opbouw van kaart als gisteren.
Deze keer gewerkt met mijn stempelstiften op mijn stempel

dinsdag 18 maart 2014

liefde is ...


materiaal : scan n cut, krimpfolie,flexmarkers,liefde is (tekst),embossingpoeder, stempel positioner

Een op het net gevonden tekening heb ik bijgewerkt, gescand en met de scan n cut verschillende keren uitgesneden. 4 keer in wit cardstock en 1 keer in grijs. Dit stapeltje heb ik netjes op elkaar gekleefd met een lijmpen. uit krimpfolie een hartje geponst, gekleurd en gekrompen.
Het tekstje mooi op zijn plaats gestempeld met de stempel positioner en geëmbossed met wow embossingpoeder.

dinsdag 12 november 2013

iedere dag is een geschenk


materiaal : stempel PB, memento london fog, rode flexmarker,silver embossingpoeder wow,stempel positioner,scor-pal

Eentje voor meerder gelegenheden.

Ondertussen hebben we onze stand op de Libelle winterfair opgebouwd. Donderdag gaan de deuren open vanaf 10.00 u Standnummer 308

dinsdag 23 april 2013

een elfje


materiaal : flexmarkers, stempeltje uit clear set PB, tekstje (kusje), scor-pal

Een apart modelletje dat ik al een tijdje geleden maakte, ingekleurd met flexmarkers. Dankzij mijn stempelpositioner kon ik mijn tekstje mooi in de hoek stempelen.

woensdag 17 april 2013

de zon...


achtergrond stempel PB, wow wit embossingpoeder,memento,blending mousse,tekst, cirkel nestabilities

Deze achtergrond stempel is werkelijk fantastisch mooi. Vandaag heb ik heb met versamark afgedrukt en met wow wit embossing poeder geëmbossed. Gelukkig heb ik dit poeder in grote voordeelverpakking want dit is een grote stempel. Na het embossen heb ik met mijn blending mousse en 2 kleuren memento gesponst. Een cirkel uitgeponst en op het onderliggende cardstock mijn tekst afgedrukt. Uiteraard gebruik ik hier mijn stempelpositioner voor.
Nog niet bekend met de stempelpositioner of weet je niet meer juist hoe hem te gebruiken.
Klik dan op deze link en bekijk het filmpje nog eens;


vrijdag 5 april 2013

de zon schijnt..


materiaal : memento,blending mousse,takje,wow wit embossing poeder,tekstje,stempel postitioner, snijmalletje memory box.

nog ééntje met mijn spons techniek. Kom je naar Zeist...? Dan kan je weer genieten van een leuke promo


woensdag 27 maart 2013

rouwkaartjes



materiaal : crea-plac - embossingfolders-memento-blending mousse-tekst-stempelpositioner

Vandaag laat ik jullie 2 kaartjes zien gemaakt met dezelfde techniek. Ik heb niet voor papier gekozen om te embossen maar voor crea-plac. Dit is een plaat gemaakt uit een laagje piepschuim en 2 lagen papier. Het kan perfect geëmbossed worden. Dan kies je voor de kant met het reliëf of de kant met de diepte. Ik heb voor de kant gekozen met het motief in de diepte en dit dan gesponst met mijn blending mousse en memento. Met de stempelpositioner heb ik er mijn tekst op gezet.
Spijtig dat de foto's jullie niet goed laten zien wat het effect is.
Datzelfde crea-plac heb ik ook al gebruikt om dozen te maken, kaartjes verhoogd op te kleven ...enz.
Het kan gesneden en geknipt worden. En ook in de cuttlebug kan je het gebruiken met je snijmalletjes. Wat ook goed om te weten is dat dit materiaal héél weinig weegt en je kaarten niet te zwaar maakt.


woensdag 20 maart 2013

rouwkaartje


materiaal : memento gray flannel, espresso truffle,versamark,wow embossingpoeder clear en bark, stempel Penny black, tekst, anti statisch kussentje, heat tool,strijkijzer,stempel positioner

Hoe begin je aan deze kaart....
Ik kies voor het papier dat ik ook gebruik voor alcohol markers en de sponstechniek. Glad maar toch absorberend!
Start met gray flannel en wrijf met je kussen de inkt al vegend over je papier. Je kan dan kiezen om je papier goed te laten drogen of je wrijft je papier in met het anti-statisch kussentje. Hierna kan je direct verder aan de slag. Stempel met versamark de tak en emboss met clear. Wrijf nu met je kussen(espresso truffle) weer direct over je papier. 
Neem een kladpapiertje, leg het over je afdruk en strijk met een strijkijzer op je kladpapier. Het embossingpoeder smelt weer en trekt in je kladpapier. Haal dit er DIRECT terug af!
Wrijf je papier weer even in met je anti-statisch kussentje en stempel nu met je stempelpositioner je tekst en emboss met bark.


dinsdag 19 maart 2013

loop niet te snel...


materiaal : bloementak,tekst,versamark,wow wit embossingpoeder,memento,blending mousse,scor-pal

Dit modelletje nog eens uit de kast gehaald.Met de scor-pal heb je dit kaartje in een handomdraai gemaakt. Mijn stempelwerk is weer een voorbeeldje van de sponstechniek. Dank zij mijn stempel positioner (TERUG OP VOORRAAD) staat mijn tekstje mooi op zijn plaats.

woensdag 7 november 2012


materiaal : aquarelpapier, stempelstiften,versamark, versafine,wow embossingpoeder clear mat dull

Deze kaart is gebaseerd op een atelier dat ik enkele jaren geleden gaf.
Je gaat als volgt te werk. Kribbel met verschillende stempelstiften op je acrylblok en verstuif er wat water over. Druk deze af op je aquarelpapier. Je kan met je blok schuiven om je kleuren mooi te laten overvloeien. Kies een stuk van je achtergrond en stempel hierop je tekst.
Neem nu je stempel (beïnkt met versamark) en druk met behulp van je stempel positioner je stempel af, emboss met clear mat dull. Dit embossingpoeder glanst niet! Na het afkoelen kies je een kleur stempelstift en kleur je de pluisbloemen in. Je kan rustig over het embossingpoeder met je stift gaan, het teveel veeg je er nadien gewoon af. 
Een leuke techniek die je met al je negatief stempels kan toepassen.(een negatief stempel drukt de achtergrond af, niet de tekening)

dinsdag 6 november 2012

2 kaartjes, één stempelset



materiaal : stempelset penny black,memento,derwent potloden,wow olive embossingpoeder,flexmarkers, teksten, achtergrond hero arts

Beide stempeltjes komen uit dezelfde stempelset.
Kaartje 1 : drukte ik af met memento london fog op aquarelpapier. De bloemen heb ik ingekleurd met Derwent potloden. Het (nieuwe)tekstje werd eveneens afgedrukt met memento (teal zeal).
Kaartje 2 : de bloem is afgedrukt met versamark en geëmbossed met wow olive en ingekleurd met flexmarkers. Daarover memento inkt gewreven. Ditmaal rechtstreeks met het kussen. De achtergrond is een stempel van hero arts die ik na het inkten hier en daar schoon gemaakt heb alvorens hem op mijn kaart af te drukken. Een fijn lijntje rond mijn kaart om het af te werken met een super fijn donkerbruin stiftje en mijn tekst met de stempel positioner.

vrijdag 26 oktober 2012

een mooie dag


materiaal : memento, versamark, wow wit embosspoeder,stempelpositioner

Weer ééntje met de sponstechniek, deze maakte ik voor mijn schoonzus en schoonbroer. Zij waren onlangs 50 jaar gehuwd en gaven een groot feest. Een kaartje om hen te bedanken voor de fijne dag.
Dankzij mijn stempelpositioner staat mijn tekst perfect op zijn plaats.

dinsdag 4 september 2012

een moderne kerst


materiaal : cardstock, ponsje, tekstje,stempelpositioner

Een strak,modern kerstkaartje. Helemaal mijn stijl.


donderdag 30 augustus 2012

super stempel


materiaal : stempel penny black,distressmarkers,memento stempelinkt,stempelpositioner,tekstje

één van de nieuwe stempels van pennyblack die mijn hart gestolen heeft. zo mooi!
Ik ben begonnen met mijn achtergrond te maken. Een beetje gekribbel op de de plaat van mijn stempelpostitioner met een paar distress markers en hierover een beetje water verneveld. Hierop drukte ik mijn aquarelpapier en even laten aandrogen. Resultaat : onvoorspelbaar! Mijn stempels erop afgedrukt en de bloemen ingekleurd met distress markers. Qua werkwijze zijn ze identiek aan de stempelstiften maar er zijn meer natuur kleurtjes in het assortiment.

maandag 20 augustus 2012

proficiat




materiaal : distress markers, dye inkten,matrassenmousse,stempeltje(artemio),tekstje

Een heel fijn en mooi stempeltje vind ik dit. Ingekleurd met distress markers en rondom gesponst. Met de stempel positioner mijn tekstje mooi op zijn plaats gestempeld.

donderdag 19 juli 2012

tegenwind

materiaal : dye inkt (teal : adirondack), matrassenmousse,versafine, vogels (art impressions),stempelpositioner.

Op kraftkarton heb ik met teal en matrassenmousse mijn achtergrond gesponst. Mijn tekst en vogels zijn met behulp van de stempelpositioner afgedrukt met versafine. Het kraftkarton heb ik aan de randen gesponst met versafine en dan op een basiskaart in hetzelfde kraft gekleeft.

vrijdag 13 juli 2012

een aquarelletje

IMG_0417

Materiaal : art impressions stempeltjes, stempelstiften,aquarelpapier,stempel positioner

Met 3 stempels, de rots, de vogeltjes en het koppeltje, ben ik aan de slag gegaan.
De rots is één keer volledig en een keer half gestempeld. Het spreekt vanzelf dat de stempelpositioner hier voor een must is. Het koppeltje is afgedrukt met stempelstiften. Voor de rest van het landschapje heb ik mijn stempelstiften gebruikt. De denneboompjes zijn ontstaan door enkele trekjes met stempelstift en penseel te zetten. Een goede raad : gewoon doen geeft vaak het mooiste resultaat. Denk er niet te veel bij na, we moeten al aan zo veel denken…..

donderdag 31 mei 2012

zelfs tegenwind gaat liggen



materiaal : tekstje, stempel positioner, stempelstiften,art impressions vaasje

Weer een éénvoudig kaartje, maar dat zal jullie niet verbazen denk ik....

Dit is weer een van de nieuwe tekstjes.

Heb je nog geen kennis gemaakt met de stempelstiften of de scor-pal...? Kom dan zeker nu zondag naar het iona instituut en schuif aan voor de gratis make and take.
Kijk even op de website van Sylvia voor alle verdere info over zondag 3 juni!

dinsdag 17 april 2012

clean and simple

IMG_4359

detail

IMG_4353

materiaal : art impressions, tekstje, stempelpositioner, mini kleef hartje, hart nestabilities

Een éénvoudig kaartje voor een héél bijzondere vrouw die gisteren jarig was.

maandag 5 maart 2012

clean and simple

IMG_4311

materiaal : snijmalletje, nestabilities ovaal, stempel positioner

Een éénvoudig kaartje. Hou je van dit groene cardstock, aarzel dan niet en schaf het je aan. Dit is één van de kleurtjes die er bij Bazill uit gaat!

Dankzij mijn stempel positioner kon ik mijn tekst perfect positioneren. Onlangs hoorde ik op de beurs iemand zeggen dat ze perfect recht kon stempelen….Geloof me zonder dit basis instrument lukt dat niemand. Vaak kleeft het rubber niet recht op je houten blok..en er door kijken dat kan nu éénmaal niet. Zelfs al leg je je houten stempel met een waterpas recht…heb je vaak de kans dat het niet recht is. En zeg nu zelf, een mooie strakke kaart en een tekst die niet perfect staat?
Alleen om recht te fotograferen heb ik de ideale methode nog niet onder de knie, sorry.